ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι ψηφιακές υπηρεσίες δίνουν την δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλλουν ψηφιακά αιτήσεις ή δηλώσεις για τα ζώα συντροφιάς τους. Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα είτε να υποβάλει ο ίδιος την επιθυμητή αίτηση ή δήλωση είτε να απευθυνθεί στον αρμόδιο υπάλληλο του οικείου δήμου για την δημιουργία και υποβολή της.
Η Ψηφιακή Υπηρεσία Αίτησης παράδοσης ζώου συντροφιάς στον Δήμο δίνει τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να αποχωριστούν το ζώο συντροφιάς τους να το παραδώσουν στο Δήμο μόνιμης κατοικίας τους. Οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι των Δήμων έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή υπηρεσία αίτησης παράδοσης κατόπιν αιτήματος από πολίτες, ώστε να αιτηθούν εκ μέρους τους την παράδοση του ζώου συντροφιάς τους στον Δήμο. Η ψηφιακή αίτηση ενέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης και γίνεται αποκλειστικά προς τον δήμο μόνιμης κατοικίας του ιδιοκτήτη. Ο πιστοποιημένος υπάλληλος του Δήμου αφού ελέγξει και αποδεχτεί την αίτηση παράδοσης στο ΕΜΖΣ, αναρτά στην Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων το δεσποζόμενο ζώο για διάστημα δύο (2) μηνών. Σε περίπτωση παρέλευσης της προθεσμίας και εφόσον για το ζώο δεν έχει βρεθεί νέος ιδιοκτήτης, ο ιδιοκτήτης παραδίδει το ζώο στον δήμο και ο υπάλληλος μεριμνά για την καταχώρισή του στο ΕΜΖΣ ως αδέσποτου με τα στοιχεία του δήμου. Σε περίπτωση που κατά την αξιολόγηση της αίτησης διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης έχει υποβάλει αίτηση σε δήμο διάφορο από εκείνον της μόνιμης κατοικίας του, και μόνο τότε, ο υπάλληλος μπορεί να την απορρίψει με την ένδειξη «αναρμόδιος δήμος».